Aktualności

Radom lepszy od Modlina
4 kwietnia 2018

Port Lotniczy Radom rekomendowany przez firmę projektową Arup jako lotnisko pomocnicze dla Lotniska Chopina. Do Radomia miałyby zostać przeniesione loty czarterowe i niskokosztowe. Jak mówił podczas konferencji prasowej prezes PPL, Mariusz Szpikowski, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem,  pierwsze loty miałyby się odbyć pod koniec 2019 roku, a pierwsze prace budowlane rozpoczęłyby się już jesienią tego roku.

Dziś na konferencji prasowej, która odbyła się w Warszawie, przedstawiono szczegółową ocenę aktualnej sytuacji Portu Lotniczego Radom i lotniska w Modlinie. Raport due diligence przygotowano na zlecenie Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze. - Z analiz dokonanych przez niezależnego eksperta wynika, że kryteria lepiej spełnia Radom. Z tych faktów oczywiste jest, że wyborem jest Radom powiedział prezes PPL Mariusz Szpikowski.  - To dla Radomia bardzo dobra informacja. Rekomendowaną lokalizacją inwestycji dla PPL jest nasze miasto. To dla nas od dawna oczekiwana szansa rozwoju. Zrobimy wszystko, żeby ponad podziałami doprowadzić do uruchomienia na radomskim Sadkowie lotniska, które będzie dobrze służyło pasażerom naszej części kraju i  które stanie się istotnym kołem napędowym gospodarki Radomia – powiedział prezydent Radomia, Radosław Witkowski. Z raportu firmy Arup wynika, że inwestycja w  radomskie lotnisko będzie łatwiejsza do przeprowadzenia niż w Modlinie, mniej kosztowna i zajmie mniej czasu.  Jak podkreślał prezes Szpikowski, PPL szuka lotniska, które będzie gotowe jak najszybciej przejąć ruch czarterowy i niskokosztowy z Okęcia. Według prognoz przedstawionych przez firmę Arup, w ciągu najbliższych lat znacznie wzrośnie liczba pasażerów na Mazowszu. - Musimy znaleźć na Mazowszu lotnisko pomocnicze dla Okęcia, które będzie mogło obsłużyć od 6 do 15  mln pasażerów rocznie. Na podstawie przeprowadzonych przez nas analiz rekomendujemy lokalizację Radomia - mówił podczas konferencji Ireneusz Kołodziej, przedstawiciel firmy Arup. Pierwszy etap przebudowy radomskiego lotniska trwałby około 20 miesięcy. Po przebudowie port lotniczy mógłby odprawić 3 mln pasażerów rocznie.  – Drugi etap rozbudowy zaplanowano na 24 miesiące. Co jest dla nas istotne, prace prowadzić będzie można bez wstrzymywania ruchu lotniczego.  Po zakończeniu inwestycji, z radomskiego lotniska będzie mogło latać 9 mln pasażerów. Koszty dostosowania Portu Lotniczego Radom do wymagań PPL oszacowano na ponad 800 mln. Koszty w Modlinie wyniosłyby ponad 1 mld – powiedział prezes Szpikowski, podkreślając jednocześnie, że to nie jest projekt polityczny. - Władze z Radomia są z PO. Ja się dogaduję ze wszystkimi, jestem rozliczany za osiągnięcie wyników PPL– podsumował prezes Szpikowski. Teraz zarząd PPL przedstawi swoją decyzję ministrowi właściwemu ds. transportu.

Pliki do pobrania
Ostatnio dodane
Temat tygodnia
Unia Europejska dofinansuje zakup nowych autobusów, budowę ścieżek rowerowych i innych zadań związanych z transportem. Przyznana dotacja wynosi ponad 50 mln zł.
więcej »
Air Show 2018Czerwiec - obchodyJakość powietrza Spółki gminneNowoczesne e-usługi dla mieszkańców RadomiaTV internetowaZałątw sprawęInteraktywna mapaSISMSKomunikacjaInterwencje drogoweUrzędyKarta Rodzina PlusRadomska Karta SenioraMarka RadomRadomski Informator KulturalnyRadomski Magazyn Samorządowy TVstrefa kultury
Przegląd mediów
Radio Plus Radom | 2018-07-10