Dziesięć nowych autobusów marki Solaris Urbino 12 zasiliło flotę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu. Każdy z nich pomieści 90 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących.
– Konsekwentnie od kilku lat modernizujemy naszą flotę wykorzystywaną w komunikacji publicznej. Jednocześnie dbamy o to, by dywersyfikować nasz tabor pod względem rodzaju paliwa. Z jednej strony kupujemy autobusy elektryczne czy zasilane gazem CNG, ale jednocześnie nie rezygnujemy z diesli. Oczywiście, tak jak w tym przypadku, są to autobusy spełniające normy emisji spalin. W ten sposób dbamy o środowisko, a jednocześnie poprawiamy komfort podróży – mówi prezydent Radosław Witkowski.
Wszystkie zakupione autobusy są klimatyzowane, w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każdy pojazd wyposażony jest w wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie do zapowiedzi kolejnych przystanków, monitoring, system liczenia pasażerów, 3 podwójne porty USB oraz kasowniki dotykowe, w tym jeden z funkcją terminala płatniczego.
Silniki autobusów spełniają rygorystyczną normę emisji spalin EURO-6, porównywalną z niską emisją autobusów gazowych. Cena 10-letniego leasingu operacyjnego wyniosła blisko 25 mln zł brutto.
Jak zapowiadają władze Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, w planach są kolejne zakupy. – Przyszły rok to 40 nowych autobusów na ulicach Radomia w barwach MPK, w tym 10 elektrycznych, 20 zasilanych gazem ziemnym i kolejnych 10 autobusów zasilanych olejem napędowym. Kupujemy je dzięki skutecznemu pozyskiwaniu środków unijnych. To już w sumie ponad 113 milionów złotych. W tej chwili pracujemy nad kolejnym wnioskiem, który, mamy nadzieję, pozwoli pozyskać zewnętrzne dofinansowanie na zakup kolejnych autobusów niskoemisyjnych – mówi dyrektor zarządzający Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Piotr Szprendałowicz.
Obecnie MPK posiada 35 autobusów elektrycznych, 38 zasilanych gazem CNG oraz 66 zasilanych olejem napędowym. Zakup nowych autobusów zasilanych ON, był spowodowany decyzją o obsłudze przez MPK, od marca 2026 roku, dodatkowych linii, nr: 8, 11 oraz 13, dotychczas obsługiwanych przez prywatnych przewoźników.












