|

Jest już pierwsze przęsło pod pomost kładki między Południem a Godowem

Jest już pierwsze przęsło pod pomost kładki między Południem a Godowem

4 grudnia 2025
594068535_1151097153851001_395930522332212695_n

Postępują prace przy budowie kładki dla pieszych i rowerzystów nad obwodnicą południową i torami kolejowymi. Połączy ona Południe z Godowem oraz zapewni dostęp do nowego przystanku Radom Południowy. Nad ulicą Walentynowicz zamontowano już pierwsze przęsło obiektu.

Budowa przebiega sprawnie. Stoją już wysokie betonowe przyczółki i filary kładki, natomiast nad obwodnicą południową wykonawca zainstalował pierwsze przęsło pomostu. Następne takie elementy będą sukcesywnie pojawiały się nad terenem zielonym pomiędzy jezdnią a torami, jak również nad rozgałęzieniem linii kolejowej oraz trzema nowymi peronami PKP.

Kładka pieszo-rowerowa powstaje między drogą biegnącą wokół bloków Spółdzielni Mieszkaniowej Inżynieria na osiedlu Południe a końcówką ulicy Krynickiej na Godowie. Z jej obu stron będą pochylnie, z których będą mogli korzystać zarówno rowerzyści, jak też między innymi osoby na wózkach lub z wózkami. Będą również tradycyjne schody, a na perony kolejowe będzie można dodatkowo zjechać albo wjechać z nich na górę windami. Przeprawa będzie miała około 108 metrów długości i ponad cztery metry szerokości. Będzie składała się z trzech przęseł (nad obwodnicą południową oraz torami do Tomaszowa Mazowieckiego i Krakowa).

Dzięki porozumieniu miasta z koleją budowa nowej kładki i peronów PKP jest prowadzona w ramach jednego zadania. Po stronie Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu jest budowa przeprawy – w ramach projektu „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia – etap I – Polska Wschodnia”. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zajmuje się budową trzech peronów – dwóch na linii nr 8 do Krakowa i jednego na linii nr 22 do Tomaszowa.

Wspólnym wykonawcą zadania jest wybrana w przetargu firma Domost z Małkini. Koszt inwestycji wyniesie prawie 16,3 miliona złotych netto (część MZDiK to około 9,5 miliona, zaś część PKP to około 6,8 miliona złotych).

Wykonawca robót ma 12 miesięcy na roboty budowlane i kolejne cztery na uzyskanie pozwoleń na użytkowanie obiektu, czyli do przyszłorocznych wakacji.

Źródło: MZDiK

NA CZASIE

Jest już pierwsze przęsło pod pomost kładki między Południem a Godowem

04 grudnia 2025

Poznaliśmy zwycięzców Radom Fashion Show 2025

04 grudnia 2025

Radom wdraża program ochrony ludności i obrony cywilnej

03 grudnia 2025

Serwisy specjalne

Logo VisitRadom.pl
copradom
image00001
invest
konsultacje
czyste_powietrze_logo_v12-02-1
oswiatawradomiu
zwierzeta
ibom

Ta strona korzysta z ciasteczek, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej o ciasteczkach w naszej polityce prywatności.

Przejdź do treści