|

|

Biuletyn Informacji Publicznej

|

Przebudowa drogi powiatowej ulicy Reja wraz z Placem Kazimierza Wielkiego w Radomiu

PROGRAM: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego

PRIORYTET: III Regionalny system transportowy

DZIAŁANIE:3.1 Infrastruktura drogowa

JEDNOSTKA REALIZUJĄCA PROJEKT: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji

WARTOŚĆ PROJEKTU: 4 535 943,87 zł

KWOTA DOFINANSOWANIA: 3 844 587,28 zł

OKRES REALIZACJI: 2008 – 2009

OPIS PROJEKTU:

Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi powiatowej – ulicy Reja w Radomiu wraz z Placem Kazimierza – skrzyżowanie o ruchu okrężnym, w tym:
– zmiana geometrii jezdni i skrzyżowań – zawężenie jezdni wraz z poszerzeniem przestrzeni dla pieszych, jako elementy uspokojenia ruchu,
– przebudowa skrzyżowania o ruchu okrężnym,
– przebudowa nawierzchni jezdni na odcinku o długości 695 m, 
– budowa 2 zatok autobusowych,
– budowa 3 zatok postojowych,
– budowa 4 dodatkowych pasów relacji skrętnych w obrębie skrzyżowań – lewoskręty,
– budowa 2 azyli na przejściach dla pieszych,
– przebudowa obustronnych chodników o łącznej długości 1889 m,
– przebudowa zjazdów indywidualnych – 13 szt.,
– przebudowa oświetlenia ulicznego – 14 słupów,
– budowa  kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem ulicy,
– urządzenie terenów zieleni,
– aktualizacja oznakowania pionowego i poziomego – zastosowanie zawężeń optycznych.
Technologia wykonania została wybrana dla kategorii KR5. Konstrukcja jezdni została wykonana z betonu asfaltowego gr.5-10 cm, betonu B-10 gr. 22 cm.
Zjazdy wykonano z kostki betonowej, wibroprasowanej koloru szarego gr. 8 cm, zatoki autobusowe z kostki betonowej wibroprasowanej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, betonie gr. 22 cm, kruszywie łamanym gr. 20 cm, zatoki postojowe osobowe z kostki granitowej gr. 10-12 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, betonie gr. 12 cm, podsypce piaskowej gr. 10 cm i granitowych obrzeży 30x20x10, chodniki z płyt betonowych wibroprasowanych gr. 4,5-5 cm.
Kostka betonowa wibroprasowana i granitowa nie wymagały wysoce specjalistycznych urządzeń podczas procesu budowy. W przeciwieństwie do asfaltu, nie powodują długotrwałej emisji szkodliwych związków do atmosfery. Po przebudowaniu ul. Reja ruch pojazdów, bez ograniczeń w strukturze rodzajowej, odbywa się 1 jezdnią dwukierunkową (zwężoną z 9 do 7m) w sposób bezkolizyjny dzięki poprawie geometrii skrzyżowań, zatok autobusowych i budowie zatok postojowych. Dzięki zwężeniu jezdni zwiększono przestrzeń dla pieszych i zieleni oraz jasno określono przestrzeń poruszających się pojazdów. W obrębie skrzyżowań Reja-Tybla i Reja-Wolność istniejącą szerokość jezdni wykorzystano dla nowych geometrii – wydzielono pasy dla relacji lewoskrętnych, na przejściach dla pieszych zastosowano azyle prefabrykowane. Ruch pieszy odbywa się obustronnym chodnikiem.

Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 znajdują się na stronie: www.mazowia.eu.

NA CZASIE

Zbliża się Międzynarodowy Festiwal Artystów Ulicznych i Precyzji

23 maja 2024

Projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego już po ocenie

21 maja 2024

Tłumy radomian na Nocy Muzeów

19 maja 2024

Serwisy specjalne

Logo VisitRadom.pl
copradom
invest
konsultacje
czyste_powietrze_logo_v12-02-1
oswiatawradomiu
zwierzeta
ibom

Ta strona korzysta z ciasteczek, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej o ciasteczkach w naszej polityce prywatności.

Skip to content