|

|

Biuletyn Informacji Publicznej

|

Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Wałowej na odcinku od ulicy Limanowskiego do Placu Kazimierza Wielkiego

Przebudowa drogi powiatowej – ulicy Wałowej na odcinku od ulicy Limanowskiego do Placu Kazimierza Wielkiego

PROGRAM: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego

PRIORYTET: III Regionalny system transportowy

DZIAŁANIE:3.1 Infrastruktura drogowa

JEDNOSTKA REALIZUJĄCA PROJEKT: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji

WARTOŚĆ PROJEKTU: 3 827 617,47 zł

KWOTA DOFINANSOWANIA: 3 233 392,78 zł

OKRES REALIZACJI: 2009

OPIS PROJEKTU:

Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi powiatowej – ulicy Wałowej w Radomiu, w tym:
– przebudowa nawierzchni jezdni na odcinku o długości 475,73 m,
– przebudowa obustronnych chodników o łącznej długości 950 m,
– budowa 1 azylu na przejściu dla pieszych,
– przebudowa 9 przejść dla pieszych na ul. Wałowej i na wlotach z ulicami podrzędnymi,
– zmiana geometrii jezdni – zwężenie jezdni, jako elementy uspokojenia ruchu
– likwidacja zatok autobusowych,
– budowa 102 miejsc postojowych,
– budowa 1 pasa dla relacji lewoskrętnej w obrębie skrzyżowania z ul. Lekarską, jako szybka ścieżka przejazdu do Radomskiego Szpitala Specjalistycznego,
– przebudowa zjazdów indywidualnych (10 szt.),
– przebudowa oświetlenia ulicznego – 37 słupów,
– budowa  kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem ulicy,
– urządzenie terenów zieleni
– aktualizacja oznakowania pionowego i poziomego.


Technologia wykonania została wybrana dla kategorii KR4. Konstrukcja jezdni zostanie wykonana z betonu asfaltowego gr.5-14 cm, betonu B-10 gr. 22 cm. Zjazdy wykonane będą z kostki betonowej, wibroprasowanej koloru szarego gr. 8 cm, miejsca postojowe z kostki granitowej gr. 10-12 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, betonie gr. 12 cm, podsypce piaskowej gr. 10 cm i granitowych obrzeży 30x20x10, chodniki z płyt betonowych wibroprasowanych gr. 4,5-5 cm.Kostka betonowa wibroprasowana i granitowa nie wymagać będą wysoce specjalistycznych urządzeń podczas procesu budowy. W przeciwieństwie do asfaltu, nie powodują długotrwałej emisji szkodliwych związków do atmosfery. Po przebudowaniu ul. Wałowej ruch pojazdów, bez ograniczeń w strukturze rodzajowej, odbywać się będzie 1 jezdnią dwukierunkową (zwężoną do szer. 6,5m) w sposób bezkolizyjny dzięki poprawie geometrii jezdni i wlotów w ulice podrzędne, likwidacji zatok autobusowych i uporządkowaniu parkowania poprzez organizację miejsc postojowych,  przebudowę oświetlenia ulicznego. Średni Dobowy Ruch po zakończeniu inwestycji planuje się na poziomie 18 000 pojazdów/dobę. W konsekwencji zaprojektowania połączenia ul. Wałowej z ul. Limanowskiego tylko na prawoskręty przestaje ona być marszrutą komunikacji zbiorowej, co powoduje zmianę przeznaczenia obecnie istniejącej zatoki – zostanie ona zastosowana dla samochodów osobowych parkujących prostopadle po stronie wschodniej i równolegle po stronie północnej. Ul. Wałowa przekształcona zostanie w ulicę o charakterze uspokojonym. Ruch pieszy odbywać się będzie obustronnym chodnikiem szerokości 2,83m.

Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 znajdują się na stronie: www.mazowia.eu.

NA CZASIE

Zbliża się Międzynarodowy Festiwal Artystów Ulicznych i Precyzji

23 maja 2024

Projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego już po ocenie

21 maja 2024

Tłumy radomian na Nocy Muzeów

19 maja 2024

Serwisy specjalne

Logo VisitRadom.pl
copradom
invest
konsultacje
czyste_powietrze_logo_v12-02-1
oswiatawradomiu
zwierzeta
ibom

Ta strona korzysta z ciasteczek, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej o ciasteczkach w naszej polityce prywatności.

Skip to content