REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH DLA OSÓB W WIEKU 55+
Ilekroć w niniejszym regulaminie będzie mowa o :
– Regulamin – należy przez to rozumieć Regulamin Uczestnictwa w projekcie
– Projektodawca (Beneficjent) – Akademia Aktywności Janiszew ul. Modrzewiowa 6
– Uczestnik/czka konkursu – osoba zakwalifikowana do udziału w konkursie , tj. osoba, która spełniła kryteria kwalifikowalności uprawniające do udziału , przekazała uzupełnione i podpisane zgłoszenie.
– Biuro Projektu – jednostka organizacyjna Projektodawcy na terenie miasta Radomia, udostępniająca Uczestnikom/czkom projektu bezpośredni kontakt oraz możliwość złożenia wymaganych dokumentów.
– Strona internetowa Projektu – podstrona konkursu na stronie internetowej Projektodawcy, zawierająca niezbędne informacje dotyczące realizacji konkursu
– Zajęcia należy przez to rozumieć zajęcia sportowo-rekreacyjne w dyscyplinach : aqua-fitness 55+; zdrowy kręgosłup; nordic-walking; pilates; joga; taniec; fitness; tenis stołowy, piłka koszykowa prowadzone przez kadrę instruktorską/ trenerską.
§ 1
Zasady ogólne
1. Niniejszy regulamin określa:
– kryteria uczestnictwa w projekcie,
– procedurę rekrutacji uczestników do udziału w Projekcie,
– zasady uczestnictwa w zajęciach
– zasady rezygnacji z udziału w Projekcie,
– monitoring Uczestników Projektu,
– postanowienia końcowe.
2. Projekt realizowany jest przez Stowarzyszenie Akademia Aktywności w ramach programu Ministerstwa Sportu i Turystyki pn. Aktywność dla Każdego.
3. Projekt „Aktywny Senior 2025” finansowany jest ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Fundacji LOTTO im Haliny Konopackiej.
§ 2
Główne założenia
1. Projekt realizowany jest w okresie od 12 maja do 30 listopada 2025 r.
2. Celem głównym projektu jest organizacja zajęć sportowo-rekreacyjnych dla osób w wieku 55+ z terenu miasta Radomia, które służą upowszechnieniu i rozwojowi sportu osób starszych.
3. W ramach projektu osoby zainteresowane mogą uczestniczyć w następujących zajęciach sportowo-rekreacyjnych:
– aqua-fitness; zdrowy kręgosłup; nordic walking; pilates; joga; taniec; fitness; tenis stołowy, piłka koszykowa.
§ 3
Kryteria uczestnictwa w projekcie
1.Każdy uczestnik zajęć jest zobowiązany do zapoznania się z niniejszym regulaminem uczestnictwa oraz regulaminami obowiązującymi na terenie obiektów, na których prowadzone będą zajęcia oraz ich przestrzegania.
2. Udział w zajęciach jest jednoznaczny z przyjęciem do wiadomości oraz akceptacją niniejszego regulaminu.
3. Uczestnikami zajęć mogą zostać wyłącznie osoby spełniające następujące kryteria:
– w dniu złożenia zgłoszenia do udziału w zajęciach ukończył 55 lat.
– samodzielnie z własnej inicjatywy wyraża zainteresowanie udziałem w zajęciach określonych w paragrafie 2 punkt 3.
– zamieszkuje na terenie miasta Radomia.
4. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest przekazanie w terminie i miejscu wskazanym przez Organizatora podpisanego zgłoszenia do udziału w zajęciach (stanowiące załącznik do regulaminu).
5. Ogłoszenie naboru uczestników zajęć jest prowadzone za pomocą strony internetowej https://www.akademiaaktywnosci.eu/, fanpage Akademia Aktywności – https://www.facebook.com/AkademiaAktywnosciRadom, lub za pośrednictwem lokalnych mediów publicznych.
6. Uczestnicy są objęci ubezpieczeniem NNW, instruktorzy NNW i OC.
7. Zajęcia dla uczestników odbywają się nieodpłatnie.
8. Biorąc udział w zajęciach uczestnik potwierdza, że stan jego zdrowia pozwala na wykonywanie ćwiczeń fizycznych oraz nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do uczestnictwa w zajęciach sportowo-rekreacyjnych, korzystanie z danej formy ćwiczeń.
§ 4
Procedury rekrutacyjne
1. Rekrutacja będzie prowadzona zgodnie z polityka równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami zgodnie z zapisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn.
2. Działania rekrutacyjne wsparte będą kampanią promocyjno – informacyjną.
3. Rekrutacja prowadzona będzie odrębnie dla każdego rodzaju zajęć.
4. Kryteria rekrutacji:
– rekrutacja weryfikowana będzie odrębnie dla kobiet i mężczyzn.
– obowiązkowym kryterium formalnym będzie dobrowolne zgłoszenie się do udziału w projekcie poprzez wypełnienie i podpisanie formularza zgłoszeniowego do udziału w zajęciach.
– kryterium dodatkowym premiującym udział w zajęciach będą miały osoby, które w formularzu zgłoszeniowym do udziału w zajęciach zaznaczyły posiadanie niskiego statusu ekonomicznego.
5. Uczestnik potwierdza, że dane osobowe podane przez niego w zgłoszeniu do udziału w zajęciach są prawdziwe i zobowiązuje się do bezzwłocznego informowania o każdej ich zmianie.
6. Zgłoszenie do udziału w zajęciach na podstawie, którego uczestnik został zakwalifikowany winno być czytelne, przejrzyste i nie budzić wątpliwości co do sposobu kwalifikacji .
7. Informacje zawarte w zgłoszeniu do udziału w zajęciach wykorzystywane będą wyłącznie do celów realizacji projektu- na potrzeby procesy rekrutacji, monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji.
8. Zarówno Akademia Aktywności jak i uczestnicy zajęć zobowiązani są do przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych zgodnie z ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2024 poz. 1769).
9. Procedura rekrutacyjna polegać będzie na:
– złożeniu uzupełnionego i podpisanego zgłoszenia do udziału w zajęciach;
– weryfikacji spełnienia kryteriów obowiązkowych
– weryfikacji premiującego kryterium dodatkowego (niski status ekonomiczny)
– decyzja o zakwalifikowaniu uczestników do udziału w zajęciach
– utworzenie list uczestników zajęć
– w przypadku większej liczby chętnych utworzona będzie lista rezerwowa
– poinformowanie uczestników o zakwalifikowaniu się do udziału w zajęciach
§5
Zasady korzystania z zajęć
1. Zajęcia grupowe odbywają tylko w obecności instruktora w grupach zgodnie z powszechnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
2. Zajęcia grupowe odbywają się według ściśle określonego harmonogramu, do którego należy się dostosować przychodząc odpowiednio wcześniej. Wszyscy uczestnicy muszą się podporządkować instruktorowi prowadzącemu zajęcia. W szatni należy pozostawić rzeczy osobiste oraz urządzenia elektroniczne. Podczas ćwiczeń obowiązują stroje sportowe odpowiednie dla danych zajęć.
3. Z zajęć nie wolno korzystać:
– osobom pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających,
– chorym na górne drogi oddechowe (kaszel, katar),
– osobom mającym trudności w oddychaniu,
– osobom cierpiącym na zaburzenia równowagi, padaczkę, choroby zakaźne,
– osobom z niewydolnością układu krążenia.
4. Akademia Aktywności oraz instruktor nie ponoszą odpowiedzialności za negatywne skutki zdrowotne spowodowane korzystaniem z zajęć przez osoby, które nie powinny lub nie mogą korzystać z takiej formy aktywności.
5. Zajęcia prowadzone są w zorganizowanych grupach z instruktorem i trwają 45/60 minut.
6. W przypadku złego samopoczucia lub jakichkolwiek problemów zdrowotnych podczas zajęć należy natychmiast zaprzestać uczestnictwa w zajęciach oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie instruktora prowadzącego zajęcia.
7. Dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach, bezpośrednio następujące po sobie powoduje trwałe wykreślenie z listy uczestników. W przypadku zajęć aqua fitness usprawiedliwienia należy zgłaszać do kasy basenu w dniu i godzinie odbywających się zajęć. W przypadku pozostałych form zajęć usprawiedliwienie należy zgłosić instruktorowi .
8. W przypadkach wykreślenia z listy obecności zajęć, uczestnik traci możliwość ponownego udziału w nieodpłatnych zajęciach w danej edycji.
9. Akademia Aktywności powiadamia uczestników o odwołaniu zajęć za pomocą indywidualnych wiadomości sms lub za pośrednictwem fanpage Akademia Aktywności.
10. W przypadku choroby instruktora bądź innej losowej przyczyny uniemożliwiającej stawienie się prowadzącego na zajęcia, Akademia Aktywności zapewni zastępstwo
11.Akademia Aktywności zastrzega sobie prawo odwołania poszczególnych zajęć
w przypadkach:
– braku możliwości zorganizowania zastępstwa w sytuacji nieobecności instruktora;
– z przyczyn niezależnych od Akademii Aktywności, natomiast leżących po stronie zarządcy obiektu.
§ 6
Zasady rezygnacji z udziału w projekcie
1. W uzasadnionych przypadkach uczestnik może zrezygnować z udziału w projekcie.
2. W przypadku rezygnacji Uczestnik/czka składa osobiście lub telefonicznie informacje o rezygnacji.
3. Złożenie rezygnacji przez Uczestnika/czkę oznacza utratę przez niego statusu Uczestnika/czki projektu,
4.W przypadku rezygnacji Uczestnika/czki lub skreślenia go z listy uczestników jego miejsce w projekcie zajmuje kandydat znajdujący się na pierwszym miejscu listy rezerwowej.
§ 7
Monitoring Uczestników Projektu
1. Uczestnik/czka zobowiązany/a jest do:
a) potwierdzenie obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem na listach znajdujących się na recepcjach przed rozpoczęciem zajęć lub u instruktorów. UWAGA!!! Na żądanie instruktora lub Zarządcy obiektu należy potwierdzić swoją osobę dokumentem ze zdjęciem/ legitymacją itp.
b) rzetelnego wypełniania wszelkich dokumentów monitoringowych i ewaluacyjnych dostarczanych przez Projektodawcę, w tym ankiet dotyczących oceny Projektu.
c) informowania na potrzeby monitorowania Projektu o wszelkich zmianach w danych podanych w dokumentacji rekrutacyjnej w ciągu 7 dni od ich powstania.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 12 maja 2025 r.
2. Projektodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w trakcie trwania Projektu.
3. Informacja o każdorazowej zmianie Regulaminu zostanie zamieszczona na stronie internetowej Projektu.
4. Regulamin dostępny jest i na stronie internetowej Projektu.
5. Rozstrzyganie spraw nieuregulowanych niniejszym Regulaminem, pozostaje w gestii Koordynatora Projektu.
6. Za skutki wynikające z nieprzestrzegania niniejszych zasad uczestnictwa,
w szczególności uczestnictwa w zajęciach pomimo przeciwwskazań, a także niedostosowanie się do poleceń i wskazówek instruktora, projektodawca oraz instruktor nie ponoszą odpowiedzialności.
7. Projektodawca zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia z uczestnikami zajęć wywiadów, robienia zdjęć i/lub filmowania, używania imion i nazwisk, wizerunku, podobizny lub głosu oraz innych materiałów pochodzących lub związanych z uczestnictwem w zajęciach na potrzeby reklamowe, promocyjne a także możliwość ich wykorzystania w Internecie lub transmisjach radiowo-telewizyjnych oraz na wszelkie inne potrzeby z prawem do ich modyfikowania, zgodnie z art. 81 ustawy z dn. 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019, poz. 1231).