ZADANIE INWESTYCYJNE PN.
„ROZBUDOWA BUDYNKU X LO PRZY UL. B. PRAŻMOWSKIEGO O SALĘ DO GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ RUCHOWĄ”
DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO
W RAMACH
PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 531.306,17 ZŁ
CAŁKOWITA WARTOŚĆ ZADANIA: 1.062.612,34 ZŁ
Przedmiotem zadania jest rozbudowa budynku X Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Konarskiego w Radomiu o salę do gimnastyki korekcyjnej dla osób niepełnosprawnych, w szczególności z niepełnosprawnością ruchową. Do placówki uczęszcza ponad 300 osób, zarówno z terenu Radomia, jak i gmin ościennych, wśród nich młodzież niepełnosprawna m.in. z niepełnosprawnością ruchową, niedowidzeniem, niedosłuchem, niepełnosprawnością sprzężoną, czy spektrum autyzmu. Realizacja zadania wpisuje się również w potrzeby niepełnosprawnych pracowników kadry szkolnej
Budynek szkoły jest wolny od barier architektonicznych – posiada windę oraz podjazdy dla osób niepełnosprawnych.
Głównym celem zadania jest poprawa warunków kształcenia i wyrównywanie szans w dostępie do edukacji osób niepełnosprawnych, będących uczniami szkoły.
Dysponowanie salą do gimnastyki korekcyjnej umożliwi placówce podjęcie następujących działań:
- prowadzenie rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnością ruchową zgodnie z zaleceniami lekarskimi i poradni psychologiczno-pedagogicznej, co wpłynie na poprawę ich stanu zdrowia, kondycji fizycznej oraz zaspokojenie naturalnej potrzeby aktywności i ruchu,
- prowadzenie indywidualnych zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych w komfortowych warunkach, zapewniających bezpieczeństwo emocjonalne uczniów,
- poszerzenie oferty szkoły dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz poprawienie jakości oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych,
- stworzenie większej przestrzeni do nauki i pracy dla wszystkich uczniów, nauczycieli oraz specjalistów szkolnych.
Pozytywnymi efektami realizacji zadania będą:
- równy dostęp do zajęć WF dla wszystkich uczniów na miarę ich możliwości rozwojowych,
- zwiększenie aktywności, pozytywnej samooceny i podniesienia sprawności wśród uczniów
- z niepełnosprawnościami ruchowymi,
- stworzenie dodatkowych, specjalistycznych pomieszczeń służących do terapii i rewalidacji,
- stworzenie lepszych warunków do rehabilitacji, nauki i wspólnych spotkań uczniów z nauczycielami,
- eliminacja stresujących i negatywnych czynników związanych z warunkami lokalowymi,
- kształtowanie poczucia jedności i wspólnoty społeczności szkolnej.