|

|

Biuletyn Informacji Publicznej

|

Zajęcia dodatkowe / Sportowe / Baseny

Zajęcia dodatkowe / Sportowe / Baseny

4280942

Uniwersytet Trzeciego Wieku działa od 14 lat na rzecz ludzi starszych skupia ponad 150 osób w tzw. Trzecim Wieku, chcących żyć nadal aktywnie i twórczo.

Proponujemy wykłady, które odbywają się co dwa tygodnie.

Tematyka wykładów jest bardzo różnorodna. Sugerują ją sami studenci, wypełniając ankiety.

Ponadto proponujemy zajęcia specjalistyczne:

  •  język angielski – w dwóch grupach zaawansowania
  •  język włoski
  •  język niemiecki
  •  zajęcia komputerowe
  •  gimnastyka korekcyjna
  •  joga

Proponujemy również wspólne wyjścia do kina i teatru, wyjazdy integracyjne i turystyczne, wspólne wyjazdy na turnusy rehabilitacyjne.

ul. Witolda 7, 26-600 Radom
tel.: 48 370 36 60

 

Aquapark Radom

ul. Chrobrego 1, 26-600 Radom
tel.: 48 385 30 55
e-mail: barbara.hernik@aquapark-radom.pl

ul. Wyścigowa 49, 26-600 Radom
tel.: 501 536 401; 505 421 221

AQUA SENIOR – Informacje nt. zajęć

Spośród wielu form aktywności fizycznej preferowanych przez osoby w wieku Seniora, wyjątkową popularnością cieszą się różnorodne zajęcia w środowisku wodnym. Najbardziej popularnymi zajęciami zalecanymi osobom starszym, zarówno kobietom jak i mężczyznom jest „Aqua Aerobik Senior”.

Należy w tym miejscu podkreślić, że aktywność fizyczna w wodzie stanowi doskonały przykład połączenia przyjemności z wszechstronnym usprawnieniem własnego ciała,
a zastosowanie wszelkiego rodzaju ćwiczeń fizycznych w wodzie może stać się swoistym panaceum na wszelkiego rodzaju dolegliwości i niedomagania w zaawansowanym wieku.

W związku z zastosowaniem w trakcie ćwiczeń specjalnego sprzętu wypornościowego udział w zajęciach nie wymaga umiejętności pływania.

Systematyczny udział w zajęciach zapewnia poprawę kondycji, dobre samopoczucie oraz uzyskanie założonych celów.

Sprawą bardzo istotną jest to, że podczas zajęć w wodzie niemal nie odczuwa się wysiłku, mimo, iż mięśnie pracują bardzo intensywnie. Należy w tym miejscu podkreślić, że kontuzje w wodzie podczas ćwiczeń praktycznie się nie zdarzają. Atrakcyjność zajęć zwiększa się przez wykorzystanie rozmaitych przyborów.

Korzyści płynące dla seniora z gimnastyki w wodzie:

  • odciążenie stawów i kręgosłupa

  • zwiększenie ruchomości i zakresu ruchu w stawach

  • zwiększenie elastyczności mięśni, ścięgien i więzadeł

  • zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawa kondycji ruchowej i równowagi

  • zmniejszenie wrażliwości zakończeń nerwowych (działanie przeciwbólowe)

  • uwalniane w trakcie zajęć endorfiny, wpływają korzystnie na samopoczucie, likwidując napięcie i stres

  • uzyskanie dodatkowego, wymuszonego ruchu mięśni oddechowych głównych i pomocniczych

  •  obniżenie napięcia mięśniowego, dzięki czemu możliwa staje się autokorekcja postawy

  •  wysmuklenie sylwetki oraz dodatkowo mobilizacja do kontroli wagi i pielęgnacji ciała

  •  kontakty towarzyskie oraz relaks pozwalają na przyjemne spędzenie czasu

Wskazania do gimnastyki w wodzie:

  • dzięki wpływowi na psychikę, aqua aerobik wskazany jest dla osób:
    -nieumiejących pływać (oswajanie, bezpieczeństwo, grupa)
    -przemęczonych, zestresowanych
    -starszych (możliwość indywidualnego regulowania intensywności)

  • dzięki odciążeniu gimnastyka w wodzie jest wskazana dla osób: o po przebytych urazach np. złamania, skręcenia, zwichnięcia (wzmacnianie mięśni, zwiększenie zakresu ruchu unieruchomionych wcześniej stawów) o dotkniętych bólami stawów i kręgosłupa, ponieważ przez zmniejszanie napięcia mięśniowego i rozluźnienie aparatu stawowo-więzadłowego możliwy jest bezpieczny i bezbolesny trening wzmacniający

  • dzięki poprawie wydolności ogólnej, głównie przez uaktywnienie układu krążeniowo-oddechowego, wskazane dla osób: o dotkniętych nie domaganiami ze strony układu krążenia, dla których wysiłek

w wodzie jest jak najbardziej zalecany, z uwagi na ułatwione odprowadzanie krwi żylnej z części obwodowej do centrum, a także z uwagi na przyspieszenie zdolności resorpcyjnych niewielkich opuchlizno  dotkniętych niedomaganiami ze strony układu oddechowego, dla których trening w wodzie to okazja do bardzo efektywnego angażowania mięśni oddechowych głównych jak i pomocniczych

Informacje nt. instruktora

Anna Banaś, absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Białej Podlaskiej, podyplomowych studiów trenerskich z pływania w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie oraz podyplomowych studiów z oligofrenopedagogiki. Aktualnie studentka fizjoterapii. Certyfikowany (Uniwersytet Ulm) Trener Fascial Fitness, Aqua Trener Personalny. Instruktor Aquatic Exercise  Association. Międzynarodowy Instruktor Zumba Fitness, Zumba Gold, Zumba Toning, Zumba Kids, Zumba Junior, Aqua Zumba, Aqua Gymstick, Aqua Reha, Aqua Baby, Aqua Mama, Aqua Fitness. Terapeuta Watsu, Clinical Watsu, Watsu dla sportowców, Waterdance, Halliwick, BRRM i Ai Chi. Specjalista pracy na powięzi ze skoliozami i bliznami.

W 2011 r. sprowadziła ze Szwajcarii do Polski terapię Bad Ragaz Ring Method. Członek wielu stowarzyszeń i federacji związanych z pracą z ciałem. Absolwentka wielu szkoleń, warsztatów i Międzynarodowych Konwencji Fitness i Aqua Fitness. Uczestniczka 1-st European Conference on Evidence Based Aquatic Therapy w Turcji – Izmir 2013.

Oferta - Pop Gym Sport & Health Premium Club
Oferta - Aquapark Radom

NA CZASIE

Radom będzie gospodarzem lekkoatletycznych Mistrzostw Polski U20

21 lutego 2024

Trwa nabór projektów do Budżetu Obywatelskiego

20 lutego 2024

Jaki przebieg linii kolejowej?

20 lutego 2024

Serwisy specjalne

logo_visitRadom_190x88
copradom
invest
konsultacje
czyste_powietrze_logo_v12-02-1
oswiatawradomiu
zwierzeta
ibom

Ta strona korzysta z ciasteczek, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej o ciasteczkach w naszej polityce prywatności.

Skip to content