|

|

Biuletyn Informacji Publicznej

|

Komunikat dotyczący nowych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zabudowie jednorodzinnej

Komunikat dotyczący nowych stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zabudowie jednorodzinnej

Od 1 lipca 2020 r. właścicieli nieruchomości jednorodzinnych obowiązywać będą nowe stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które wyniosą:

Powierzchnia lokalu jaką zajmuje gospodarstwoStawka opłaty dla jednoosobowego gospodarstwa domowegoStawka opłat dla wieloosobowego gospodarstwa domowego
do 30 m211 zł17 zł
od 30,01 m2do 70,00 m213 zł27 zł
powyżej 70,01 m217 zł37 zł

W przypadku właścicieli nieruchomości, którzy w złożonej już deklaracji określili selektywny sposób gromadzenia odpadów – zmiana stawek nie wiąże się z koniecznością składania nowej deklaracji.  O nowych opłatach zostaną powiadomieni listownie.

Od 1 lipca br. właściciele nieruchomości jednorodzinnych będą mogli korzystać ze zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami w wysokości 3 zł od gospodarstwa domowego pod warunkiem wyposażenia nieruchomości w kompostownik i kompostowania w nim powstających w gospodarstwie domowym bioodpadów.

Sposób wnoszenia opłat nie ulegnie zmianie – należy je uiszczać na wskazany indywidualny numer konta bankowego utworzony odrębnie dla każdej nieruchomości w terminie do 10 dnia kolejnego miesiąca, w grudniu do 30 dnia tego miesiąca.

Jednocześnie przypominamy, że wszyscy właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do segregowania odpadów. Ci, którzy dotychczas tego nie robili, będą musieli złożyć nowe deklaracje i określić nową opłatę obliczoną z zastosowaniem stawek dla odpadów zbieranych selektywnie. Formularz deklaracji dostępny jest na stronie: http://www.radom.pl/page/2995,deklaracje-o-wysokosci-oplat-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi-.html W przypadku niedopełnienia obowiązku segregacji, prezydent miasta określi opłatę podwyższoną odpowiadającą dwukrotności opłaty obliczonej dla odpadów segregowanych.

Deklaracje można przesłać pocztą lub składać elektronicznie za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (www.bip.radom.pl) lub na stronie ibom.radom.pl (Internetowe Biuro Mieszkańca) w zakładce składanie wniosku online oraz w formie papierowej w urnie udostępnionej w hallu Urzędu Miejskiego przy wejściu od ul. Żeromskiego 53.

NA CZASIE

Wybory Gminnej Rady Sportu

23 lipca 2024

Poznaliśmy zwycięskie projekty w Budżecie Obywatelskim 2025

22 lipca 2024

Zakończyła się rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

19 lipca 2024

Serwisy specjalne

Logo VisitRadom.pl
copradom
invest
konsultacje
czyste_powietrze_logo_v12-02-1
oswiatawradomiu
zwierzeta
ibom

Ta strona korzysta z ciasteczek, dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej o ciasteczkach w naszej polityce prywatności.

Skip to content