W celu założenia stowarzyszenia kultury fizycznej / uczniowskiego klubu sportowego, należy wypełnić wniosek, który wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Sportu Urzędu Miejskiego w Radomiu, pokój nr 263.
Załączniki do złożenia:
1. Protokół z Zebrania Założycielskiego.
2. Lista Założycieli (minimum 7 członków).
3. Statut w 2 egzemplarzach.
4. Opłata skarbowa.
Opłata skarbowa:
wpis do ewidencji klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej, podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł. Natomiast uczniowskie kluby sportowe są zwolnione z tej opłaty. Wynika to z art. 2 ust. 1 pkt. 1 lit. g ustawy o opłacie skarbowej.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy: Pekao SA II/O Radom 52 1240 3259 1111 0010 1340 6544
Prosimy o szczegółowy opis wpłaty na druku, ponieważ jest to podstawa jednoznacznej identyfikacji dokonanej opłaty ze sprawą, do której została wniesiona.
Podstawa prawna:
- Podstawę prawną oraz sposób prowadzenia ewidencji regulują przepisy art. 4 ust. 1-8 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie oraz Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych, Art. 9 – 11 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
- Wpis do ewidencji, zmiana danych oraz wykreślenie następuje na wniosek klubu sportowego w formie decyzji administracyjnej. Postępowanie jest prowadzone w sposób określony przez przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Termin i sposób załatwienia:
Wpisu dokonuje się w drodze decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku w przypadku niestwierdzenia błędów formalno-prawnych.
Po otrzymaniu decyzji Prezydenta Miasta Radomia konieczne jest uzyskanie numeru NIP w Urzędzie Skarbowym, numeru REGON w Urzędzie Statystycznym oraz założyć konto bankowe.
Wszelkie informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 48 36 20 737.
Uwaga!
Klub sportowy jest zobowiązany złożyć do organu ewidencyjnego wniosek o zmianę danych w ewidencji terminie 14 dni od dnia dokonania następującej zmiany danych:
- zmiana nazwy;
- zmiana siedziby;
- zmiana adresu klubu;
- zmiana osób wchodzących w skład zarządu;
- zmiana osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych;
- zmiana statutu.